Dzisiejszy dzień będzie bardzo nieprzyjemny dla pracownika, który jeszcze wczoraj zajmował się obsługą globalnej strony facebookowej Nikona.

Kilka godzin temu pojawił się tam wpis o następującej treści:

Fotograf jest tylko tak dobry, jak sprzęt którego używa, a dobry obiektyw jest niezbędny do robienia dobrych zdjęć! Czy jacyś nasi facebookowi fani używają jakichś obiektywów NIKKOR? Który jest twoim ulubionym i w jakich sytuacjach go używasz?

Na reakcję fanów nie trzeba było długo czekać. Obecnie jest tam już ponad dwa tysiące komentarzy. Zdecydowana większość nie kryje swojego oburzenia:

„I’ve been a Nikon user for over a decade + this is the 1st time I’ve been disappointed with the brand.”

„Possibly the most stupid statement I’ve heard in years.”

„…so thats why so many prefer Canon over Nikon?? =P”

„So, by that logic, Michael Brady was a hack compared to the 13 year old whose daddy bought her a DSLR kit and Photoshop Elements. The photographer makes the camera look good, not the other way around.”

Oto kolejny przykład, jak głupota jednej osoby może zapewnić firmie masę negatywnego PR-u – szczególnie gdy doda się do tego Facebooka i inne społecznościówki. Miejmy nadzieję, że Nikon wyciągnie z tego odpowiednie wnioski.



Jeśli zainteresował Cię się ten wpis, to poleć go swoim znajomym!

  • To jest tak głupie, aż trochę niewiarygodne. Podejrzewam nowego pracownika w fazie zafascynowania oferowanymi produktami :)

    Ech, zapał młodości! – westchnęła dobrotliwie ciocia Tygryziołek.

  • Chciał chłopak dobrze ;) Ale rzeczywiście chyba zbyt lekko podszedł do wypowiedzianych przez siebie słów…

  • Da się z tego wybrnąć – wszystko zależy od tego kim jest autor wpisu i ile jaj ma dział marketingu. Mogliby np. wysłać kłopotliwego pracownika na szkolenie z fotografii cyfrówkami (Oczywiście tak szkolenie jak i sprzęt Nikona). Następne wpisy mógłby robić by się zrehabilitować – fotografowie mogliby oceniać jego zdjęcia i podnoszące się umiejętności. W ten sposób niejako przyznawałby rację komentatorom i przepraszał za zamieszanie. Na bogów, mogliby zrobić dla niego nawet osobny projekt „Nikon best lens guy” ;)

  • A może ów młodzian właśnie doznał prania mózgu na jakimś firmowym szkoleniu?
    W końcu Nikon wśród producentów foto lubi budować sobie wizerunek wyższości, trochę jak Volkswagen wśród samochodów. Więc wcale bym się nie zdziwił, gdyby ten wpis na fb był całkiem po oficjalnej linii…

  • LO

    Heh, jest i odpowiedź – może nie w wielkim stylu ale jak tu dobrze wybrnąć z takiej wtopy:

    „We know some of you took offense to the last post, and we apologize, as it was not our aim to insult any of our friends. Our statement was meant to be interpreted that the right equipment can help you capture amazing images. We appreciate the passion you have for photography and your gear, and know that a great picture is possible anytime and anywhere.”