To, co widzicie poniżej, to element kampanii reklamowej banku HSBC, przygotowany przez artystów Heather Ackroyd i Dana Harveya.

W roli materiału światłoczułego została tu wykorzystana zwykła trawa, a rolę powiększalnika pełnił rzutnik, który w specjalnie przygotowanej „ciemni” wyświetlał czarno-biały obraz. Te źdźbła trawy, które otrzymały więcej światła, stały się bogatsze w chlorofil, a tym samym – bardziej zielone. Miejsca które otrzymały mniej światła przybrały barwę bardziej żółtą.

Czas naświetlania takiego zdjęcia, to około tygodnia, przez 12 godzin dziennie (trawa musi też odpocząć). Tak powstałe dzieło jest jednak dość nietrwałe – wystarczy wystawienie na zwykłe światło słoneczne, a w kilka godzin osłabione źdźbła odżyją i cały obraz zniknie.



Jeśli zainteresował Cię się ten wpis, to poleć go swoim znajomym!