H&M wprowadził nową kolekcję bielizny, promując ten fakt odpowiednią kampanią reklamową. Kampania zaczęła się od billboardów, na których zobaczyć można znaną m. in. z Mission Imposible Emanuelle Béart. Aktorka siedzi sobie na łóżku przyodziana we wspomnianą bieliznę. Rozwinięciem tego teasera jest spot telewizyjny, w którym można zobaczyć „całą historię”, do której odwołuje się billboard.

Poniżej billboard w pełnej okazałości, a jeszcze niżej możecie zobaczyć sam spot.

emmanuelle-beart.jpg

 

180px-gudrun_schyman.jpgKampania wywołała w Szwecji istną burzę. Widoczna po prawej stronie pani Gudrun Schyman, liderka szwedzkiej Inicjatywy Feministycznej, członkini szwedzkiego parlamentu, a co ciekawe – jednocześnie udziałowiec H&M, nazwała reklamę zwykłą pornografią. Oczywiście padły również tradycyjne słowa o uprzedmiotowianiu kobiet itd. Ciekawe, że nikt nie czepia się reklam dezodorantów i uprzedmiotowianiu mężczyzn…

Szczerze mówiąc to ciężko to jakoś skomentować. Albo przemysł pornograficzny w Szwecji upada, albo kobieta ma źle z głową. Albo jedno i drugie. A może to ja jestem już tak do cna zepsuty, że nie zauważam tego strasznego wyuzdania i upodlenia wylewającego się z tej reklamy?

PS1.

Niejestem antyfeministą. Powiedziałbym nawet, że wręcz przeciwnie. Jestem przeciwny głupocie – niezależnie od tego, czy pochodzi z ust żeńskich, czy męskich.

PS2.

Oprócz głównego spotu 45″ są również dwie dziesiątki, które możecie zobaczyć poniżej



Jeśli zainteresował Cię się ten wpis, to poleć go swoim znajomym!